Σπύρος Μπαλωμένος: "ΕΧΩ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ" - greekhandball.com

Τελευταία νέα

Σπύρος Μπαλωμένος: "ΕΧΩ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ"


Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα όλων των εποχών στο Ελληνικό χάντμπολ με μία τεράστια καριέρα στο εξωτερικό. Ο Σπύρος Μπαλωμένος συμπληρώνει φέτος 10 ολόκληρα χρόνια εκτός συνόρων και σε λίγες ημέρες -αφού αγωνιστεί σε δύο ακόμα ματς με την ομάδα του- θα έρθει στην Ελλάδα για τα παιχνίδια της Εθνικής Ανδρών με Κύπρο και Βοσνία για τα προκριματικά του Παγκοσμίου πρωταθλήματος 2013. Η φετινή σεζόν τον βρίσκει στην Αυστριακή Λέομπεν, στην οποία διανύει εντυπωσιακή φόρμα, έχοντας πετύχει 91 γκολ σε 17 ματς (5,35 μ.ο.), ευρισκόμενος στην 5η θέση του πίνακα των σκόρερ. Ο 33χρονος αριστερός ίντερ μίλησε για το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα, για το «φλερτ» του καλοκαιριού με την ΑΕΚ και για το Ελληνικό πρωτάθλημα.

Αναλυτικά η συνέντευξη:


Η Εθνική είναι το φαβορί κόντρα σε Βοσνία και Κύπρο;
«Πρέπει να δείξουμε προσοχή. Το καλό είναι πως θα παίξουμε πρώτα με Κύπρο, οπότε θα έχουμε την ευκαιρία να βρούμε τον ρυθμό μας, ώστε να αντιμετωπίσουμε 100% έτοιμοι τη Βοσνία που είναι και ο κύριος αντίπαλος μας για την πρόκριση. Στο τελευταίο φιλικό που έδωσαν με Γερμανία πέρσι η Βοσνία έδειξε πολύ ανεβασμένη, παρουσιάζοντας καινούργιους παίκτες που διψούν για διακρίσεις. Είναι παιχνίδια που θα κριθούν στις λεπτομέρειες».

Σε τι κατάσταση βρίσκεται αυτή τη στιγμή η Εθνική ανδρών;
«Έχουν γίνει αρκετές κλήσεις καινούργιων αθλητών. Κάθε καινούργιος παίκτης έχει να δώσει κάτι για αυτό και καλείται. Οι ομάδες στην Ελλάδα πρώτα απ’ όλα πρέπει να φτιάξουν τις συνθήκες ώστε να υπάρχει μια δεξαμενή αθλητών, η οποία αυτή τη στιγμή είναι μικρή. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα που πρέπει να λυθεί. Η Εθνική κατά βάση στηρίζεται στα παιδιά του εξωτερικού. Εμείς θέλουμε να έρχονται νέα παιδιά και να τα βοηθούμε να προσαρμόζονται πιο γρήγορα στην ομάδα. Θέλουμε να αποκτήσουν ευθύνες και κάποια στιγμή να αναλάβουν εκείνοι τις τύχες της».

Ο Γιώργος Ζαραβίνας οριοθέτησε το τέλος του στην Εθνική, εσύ έχεις σκεφτεί τα επόμενα βήματα στην καριέρα σου;
«Ο Γιώργος έκανε και πολύ καλά που ήταν ειλικρινής. Η προσφορά του ήταν κάτι παραπάνω από σημαντική. Ήταν συνεπέστατος και από τους… ακρογωνιαίους λίθους της ομάδας, θα μας λείψει. Το δικό μου τέλος έχει να κώνει με το κίνητρο μου. Όσο έχω ακόμα θα συνεχίζω να παίζω στην Εθνική. Ο στόχος ο δικός μου είναι να πάω σε μια ακόμα μεγάλη διοργάνωση και αυτό είναι και το κίνητρο μου».

Πέρσι το καλοκαίρι ήσουν πολύ κοντά στην επιστροφή σου μετά από 9 χρόνια. Τι χάλασε τελικά στις επαφές με την ΑΕΚ και αν είσαι ευχαριστημένος με την επιλογή που έκανες;
«Δεν προχώρησε γιατί δεν ήμουν και εγώ κατασταλαγμένος, δεν έφταιγε μόνο η ΑΕΚ. Με προβλημάτισε και το οικονομικό ζήτημα, ο οποίος ήταν ανασταλτικός παράγοντας. Εγώ είμαι ανοικτός σε όλα. Δεν μπορώ να πω τίποτα για του χρόνου. Το πρόβλημα είναι πως εγώ αντιμετωπίζω τις Ελληνικές ομάδες, όπως τις ξένες. Είμαι επαγγελματίας και έτσι πρέπει να με βλέπουν, όχι σαν κάποιον Έλληνα που ξέμεινε από ομάδα στο εξωτερικό και θα επιστρέψει. Αν κάποια ομάδα με πείσει να γυρίσω θα το κάνω. Τους ξένους παίκτες τους αντιμετωπίζουν οι Ελληνικοί σύλλογοι σαν επαγγελματίες, τους Έλληνες γιατί όχι; Όσο για την επιλογή της Λέομπεν είμαι ευχαριστημένος. Το Αυστριακό δεν είναι Γερμανικό ή Γαλλικό πρωτάθλημα, αλλά είναι ανταγωνιστικό, όλοι μπορούν να κερδίσουν όλους. Το επίπεδο του χάντμπολ είναι στο ίδιο με μπάσκετ και βόλεϊ, ειδικότερα μετά την διοργάνωση του EURO. Η Λέομπεν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια παίζει πολύ καλύτερα. Στόχος της είναι να σταθεροποιηθεί στην κατηγορία. Εγώ έχω πολύ χρόνο συμμετοχής. Υπάρχει διάθεση να συνεχίσω εδώ και του χρόνου, αλλά συζητήσεις θα γίνουν μόλις γυρίσω από την Εθνική.

Τόσα χρόνια στο εξωτερικό δεν σου έχει λείψει η Ελλάδα; Δεν είπες ποτέ “παίρνω την βαλίτσα μου και φεύγω;”
«Αν σκέφτεσαι έτσι δεν μπορείς να κάνεις καριέρα στο εξωτερικό. Εγώ έχω βρει πλέον τους ρυθμούς μου. Είμαι συνειδητοποιημένος ότι αυτή είναι η δουλειά μου.  Μου λείπουν οι δικοί μου άνθρωποι, όχι όμως το ελληνικό χάντμπολ. Αυτό που γίνεται με την αγορά οδηγεί τους νεαρούς παίκτες στο να σταματήσουν το χάντμπολ. Όταν κάποιος δεν έχει δυνατότητα να φύγει από την ομάδα του και να πάει σε άλλη να εξελιχθεί, τότε δεν έχει κίνητρο. Η επιστροφή των παικτών που αγωνιζόμαστε χρόνια στο εξωτερικό σίγουρα θα βοηθήσει, διότι έχουμε εικόνες και εμπειρία, αλλά το θέμα είναι όταν θα γίνει αυτό να υπάρχει αντικείμενο».

Δέκα χρόνια έπαιξες σε 7 ομάδες σε 4 διαφορετικές χώρες. Τι είναι αυτό που δεν θα ξεχάσεις ποτέ και ποιες οι άσχημες στιγμές;
«Η συναναστροφή με πολλούς προπονητές και οι διαφορετικές κουλτούρες που έζησα. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη Σάβεχοφ. Εκεί έπαιξα μαζί με παίκτες υψηλού επιπέδου που στην συνέχεια αγωνίστηκαν σε μεγάλες ομάδες, ενώ κατέκτησα και το πρωτάθλημα. Η εμπειρία της Γερμανίας επίσης ήταν σημαντική, διότι μικροί μόνο σε βιντεοκασέτες βλέπαμε τι συνέβαινε εκεί. Ήταν ένα όνειρο που το έζησα. Άσχημες καταστάσεις ήταν οι τραυματισμοί, ειδικά στην Γερμανία με άφησαν πίσω, ενώ μπορούσα να δώσω κι΄ άλλα».

No comments